...nimittäin kevätkiireet.
Ilmat alkavat olla jo sellaisia, että pihalla voi jo tosissaan puuhata. Viime viikonloppuna oli aurinkoista ja perjantai illasta sunnuntaihin ahersin tuolla kartanolla tehden viime syksystä rästiin jääneitä töitä, eli pihan siivousta.
No tottahan toki kävin yöllä nukkumassa sängyssäni, enkä kuitannut yöunia nojaamalla  haravan varteen yöllä silmät kiinni r025.gif

Täällä blogistaniassakaan ei tule kuin käytyä hätäisesti.

En ole kauheasti kamerankaan kanssa heilunut mutta viime viikonloppuna räpsin muutaman kuvan..
1487409.jpg
sunnuntai aamuna kuistin syöksytorven alla olevaan vesisaaviin oli yöpakkanen taiteillut viimeisiä teoksiaan, näin kauniin jääriitteen, jonka aamuaurinko sulatti hetken päästä kuvan otosta

toisaalla samaan aikaan...
1487410.jpg
nappikukka puskee nuppua aamuauringossa yöpakkasen vielä viipyillessä maanrajassa.
Itseasiassa tämä kukka puski nuppua jo lumen alta.

Kissamaisia juttuja
1487399.jpg
punaturkki innostui pinkistä karvamadosta
Oon minä kissojakin ehtinyt vähän leikittää, jotteivat ilhan tylsisty odotellessan ulkoilutarhaa...Tuohon kotikuusen alle aletaan piakkoin rakentaa isoa ulkoilutarhaa kissoille.
Kissat pääsevät täältä sisältä ikkunan kautta suoraan tarhaan,
 joten minun ei tarvitse toimia ovimikkona a035.gif
Voin minäkin sitten hyvin omintunnoin puuhata pihalla, koska siellä menee tunti jos toinenkin ja pahalta tuntuu kun kisut ovat sisällä yksin. Ulkotarhan myötä pääsevät seuraamaan puuhiani sikäli kun puuhaan tarhan puolella pihaa. Mutta onhan niillä siellä muutakin seurattavaa kun mun touhuamiseni...tirpat ja kaikki se muu mitä luonnossa kuuluu ja tapahtuu.

1487405.jpg
..."hohhoijjaaaa...eikö se veikka jo kohta tuu? tää on tylsääääääää"
Musti oli kotilomalla viikon ja tämä kaveri tylsistyi, se oli minun kimpussa ihan koko ajan...siis ihan riesaksi asti..oikeasti..ei sen siunaamaa rauhaa...piti olla viihdyttämässä ihan koko ajan...heittelemässä milloin mitäkin mitä se keksi tuoda minulle viskottavaksi.

1487412.jpg
ja voi sitä onnen päivää kun veikka tuli takaisin! Nyt ne ovat taas siamilaiset ja minä saan olla rauhassa s030.gif
Rosmo pesee Mustin päätä ja asettui pesun päätteeksi veikan päälle nukkumaan tassut kiertyneenä Mustin kaulaan, voi miten suloista.