...niin ja uusi teekuppi

Olen siirtynyt juomaan enemmän teetä, ja varsinkin vihreetä teetä (kun vatsavaivoja tarttee hillitä edes jotenkin) eikä sitä tavallista. Siksi tarttee olla vieläkin isompi juoma-astia kun kahvimuki, jotka nekin on mulla aika suuria. Olin tuossa muutama päivä siten asioilla läheisessä kaupungissa ja "eksyin" yhteen erikoiskauppaan (tai se ovi suorastaan imaisi minut sisälle liikkeeseen)

Kiertelin siellä ja katselin niitä kaikkia eksoottisia ihanuuksia mitä siellä oli ja samalla tein huomion, että siellä soi aivan ihana rentouttava musiikki. Päätin, että kun menen kassalle maksamaan ostoksiani, niin kysyn mikä levy siellä soi. Halusin ostaa sen levyn jostain kunhan vaa saan tietää mikä se on. Löysin kierrellessäni ihanuuksien keskellä teehetkiini uuden ison teekupin tasseineen, se oli niitä "must" ostoksia, eikä se maksanut edes paljoa, reilu kolme euroa.

Maksaessani tyytyväisenä ostoksiani kysyin samalla siitä musiikista. Myyjä kävi pikaisesti katsomassa soittimesta levyn ja vetäisi sen levyn sitten kassalla olleesta pienestä myynnissä olevasta levyvalikoimasta. Ai että olin onnellinen kun sain sen samalla mukaani. Harvoin olen lähtenyt kaupasta niin onnellisena  kun tuolloin


Tässä teekuppi ja se levy, joka on osoittautunut helmeksi. Tietysti kävin netissä katsomassa tuon levyn tuottajan sivuja ja levytarjontaa ja totesin, että löysin musiikki aarteen itselleni. Tämä levy-yhtiö kokoaa musiikkia (ei kertakäyttöhittipoppirokkia) ympäri maailman eri maista ja  kulttuureista eri teemoilla ja tekee  kokoomalevyjä ja yhdelle tango levylle on päässyt jopa yksi suomalainen tangokin.

Vierähti tovi aikaa kuunnellessani musiikkinäytteitä ja totesin, että vihdoinkin löysin sen mitä olen vuosia etsinyt. Joskus kuulee jossain musiikkia, jota haluaisi itselleen mutta ei tiedä kuka esittää eikä näin ollen ole johtolankaa mitä seuraamalla voisi etsiä. Nyt minulle käynti tuossa erikoiliikkeessä johdatti tämän marginaali musiikin lähteelle