....tuon saaperin pesukoneen takia. Tai eihän se koneen syy ollut vaan kehnon huollon ja korjauksen.
Minua palloteltiin taas, niinkuin neljä vuotta sitten kun uutuuttaan poistovesipumppu levisi.
Myyjäliike ei ottanut vastuuta, käskivät vaan ottamaan maahantuojaan yhteyttä ja maahantuoja vieritti taas vuorostaan vastuun myyjäliikkeelle. Vihdoista viimein selvisi huoltoliike joka korjauksen tekisi. Olin kuukauden ilman pyykkikonetta kun tilattu osa seilasi pitkin aasiaa ja eurooppaa, eikä huoltoliike piitannut pätkääkään vaikka soittelin viikottain sinne.

Silloin vasta alkoi tapahtua, kun lopulta ärähdin isosti ja luin madoluvut pöytään maahantuojalle, enkä antanut tuumaakaan periksi vaan luettelin mitä minä vaadin ja mulle oli aivan sama kuka sen lystin olisi maksanut. Minä en ainakaan, koska koneessa tuolloin oli takuu voimassa.
 
Tämä edustaja kehoitti silloin minua soittelemaan sinne ja tänne, johon minä vastasin että YHTÄÄN puhelua en enää ota tämän asian vuoksi ja hän saa nyt hoitaa asian kuntoon, mulle aivan sama miten mutta puhdasta vaatetta on NYT tultava tavalla tai toisella PISTE!

Uusi ja parempi (hyvitykseksi) kone kiidätettiin samana päivänä minulle, kun räjähdin maahantuojan edustajalle.


Jouduin käymään nyt taaskin melkoisen puhelinrumban ja taistelun saadakseni eilen pesukoneeni uudelleen korjaukseen, josta olen vieläkin ihan puhki e055.gif

Alkutilannehan tässä korjauksessa kesäkuun alussa oli etten saanut kolmeen päivään yhteyttä valtuutettuun korjaajaan. Kun vihdoista viimein soitti kolmantena päivänä kertoi puhelimensa olleen hukassa viikonloppureissun jäljiltä. Saapui sitten neljäntenä päivänä hiukan tärisevänä ja vanhalta viinalta haisten ihmettelemään mikä konetta vaivaa ja otti mukaansa moottorin ja ohjelmamodulin. Osat saapuivat parin viikon päästä ja kaksi iltaa tarvitsi saadakseen koneen kuntoon kun ei osannut laittaa moottorin ja ohjelmamodulin johtoja oikeille paikoilleen kun "niissä on jotain vikaa ne menee ne piikit väärälle puolelle"

Ymmärtäisin jos moottoria ja modulia olisi tarvinnut korjata mutta kun ei osannut edes johtoja laittaa paikoilleen vaikka on kyseisen koneen
valtuutettu korjaaja!!!!!
Korjaaja mutisi vaan koneen takana kykkiessään "mitenkähän nämä johdot nyt oikein tulee tänne?" Olipahan kovasti luottamusta herättävä lausahdus korjaajan osaamisen tasoon!!!
Eipä tullut kone kuntoon ei, yhden koneellisen pesi ja sitten stoppi.

Nyt sitten taas ensinnäkin; tämä valtuutettu korjaaja ei vastannut illalla jättämääni tekstiviesti reklamaatiooni, eikä aamullakaan vastannut puhelimeensakaan.
Soitin käärmeentyneenä maahantuojalle (jonka kanssa asioin
jo heti silloin kun kone eka kerran hajosi, koska en kolmeen päivään saanut tätä korjaajaa kiinni). Sitten kun vihdoista viimein soitti (olin jättänyt vastaajaan viestin) selityksenä oli että oli puhelin ollut hukassa!!!! Onko yksityisyrittäjällä varaa hukata työpuhelintaan!!!!!!!

Nyt maahantuojan neuvo oli taas yrittää saada kiinni tämä korjaaja ja minä kysyin, että MITEN minä sen kiinni saan kun ei tunteihin ole vastannut puhelimeensa eikä ole ottanut yhteyttä tekstiviestini johdosta???? Kysyin, että eikö ole vaihtoehtoja kun tästä ei nyt näytä tulevan yhtään mitään ja sanoin myös, että kyllä maahantuojallakin on vastuu koska on tehnyt huoltosopimuksen kyseisen huoltoliikkeen kanssa ja sitä kautta korjaajan toimista/osaamisesta. Olen nyt kolme viikkoa odottanut, että kone tulisi kuntoon ja nyt loppui minulta kärsivällisyys. Olen maksanut kalliin korjauksen ja yhtään euroa en enää maksa PISTE!
Sanoin suorat sanat maahantuojalle ettei kovin luottamusta herättävää ole tuon korjaajan toiminta (lausahdus niistä johdoista ja muukin epämääräisyys) ja mitä mieltä minä olin koko touhusta, sillä olin jo täysin kypsynyt tilanteeseen.

Toinen neuvo oli maahantuojalta, että ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
Soitin myös siskolle purkaakseni mielipahaa ja turhautumistani ja saadakseni tukea tähän taisteluun. Päädyimme siihen että soitan kuluttaja-asiamiehelle ja niin teinkin. Sielläkin oli vastauksena tuo sama "laulu" pitää yrittää vaan ottaa yhteyttä tuohon korjaajaan ja jos ei onnistu niin soitto heille uudelleen, niin he alkavat yrittää saada langan päähän tätä korjaajaa.

Pommitin tätä korjaajaa puhelimella ainakin 7 kertaa
(ihan tarkoituksella)ja jätin tiukan viestin vastaajaan perjantai aamupäivällä ja vastasi sitten muutaman tunnin kuluttua vihdoin ja kas kummaa oli TAAAS puhelin jäänyt jonnekin... VOI HYVÄ SYLVI MITEN HUOLIMATONTA TOUHUA!!!!!
Kyseli mitä tapahtui johon tokaisin että oletko perehtynyt lähettämääni tekstiviestiin, joka on hyvin yksityiskohtainen. Aloin kypsymään kun ei meinannut  millään mennä perille mistä oli kyse. Väänsin rautalankaa ja selitin kyllästyneenä mitä tapahtui. Korjaaja vaan äityi ihmettelemään, että mikähän siinä nyt on vikana??...Voi hyvä jysäys... meinasin sanoa ettei sun kuulu ihmetellä vaan TOIMIA! jätä ihmettely minun huoleksi.

Lupasi tulla hakemaan seuraavana päivänä koneen korjaamolleen ja tuovansa samalla minulle toisen koneen tilalle korjauksen ajaksi, että pääsen pesemään pyykkiä.
Kerroin hänelle myös puhelusta maahantuojalle ja kuinka suivaantunut olin tilanteeseen, kerroin tarkoituksella myös soitosta kuluttaja-asiamiehelle. Sanoin myös painokkaasti etten maksa enää yhtään mitään koneen korjauksesta, koska olin jo maksanut melkein 400 euron korjauslaskun ja sillä se on tultava kuntoon. Hänen piikkiinsä menee niin kauan korjaukset kun saa sen toimintakuntoon.

Oli kovin höyliä ja ymmärtäväistä ja syytteli viallisia osia ja johtoja ja seli seli seli.

Olin asioilla iltapäivällä kun soittikin yllättäin, että tuleekin hakemaan koneen alkuillasta ja tuo toisen koneen tilalle "että pääset pesemään pyykkiä".

No tuli haki mun koneen ja toi toisen, vanhan kotimaisen ei elektronisen koneen tilalle pyykkäystä varten.
Tuumasi (yritti kai lohduttaa) vaan täällä minulle että "ei tämä ole ensimmäinen kerta kun tällä tavalla käy ettei tule kerralla kuntoon, on nää semmosia nää koneet" NO EN YHTÄÄN IHMETTELE ETTEI TULE KUNTOON kerralla, kun hänen toimiaan seurasi.
Pyykkivuortani olen nyt sitten pessyt tuolla vanhalla koneella ja hyvin se on hommansa hotianut, tosin linkousta on 800 kieppiä minuutissa joten aika märkää on ja kestää kauan kuivua jopa ulkona. Pääasia tietysti on että saan vaatteet puhtaaksi.

Minä olen edelleen hyvin epäileväinen että saan koneeni toiminta kunnossa takaisin, sen verran epäluottamusta herättävää on korjaajan toiminta.

Mitähän käänteitä tässä vielä tapahtuu......??? Minulla ei ole hyvä aavistuksia.
Näenköhän konettani enää koskaan? Tämä alkaa olla jo "karpolla on asiaa" juttu.

Sitten joskus kun tämä rumba mahdollisesti on ohi niin aion ottaa vielä puhelun maahantuojalle ja kertoa etten voi suositella kenellekään kyseistä pesukonemerkkiä.
Ja aion seuraavan pesukoneen hankinta tilanteessa ottaa tarkasti selvää miten ja minkälainen on huolto.

Mikähän siinä on, että liian usein joutuu tappelemaan kynsin hampain kuin terrieri pitääkseen kiinni omista oikeuksistaan tällaisissa tilanteissa ja saadakseen asiat hoitumaan?
Olen joutunut tällaisten tilanteiden eteen elämässäni muutamia kertoja.
Olen aina ollut sitä mieltä ja yrittänyt hoitaa asiat ystävällisesti ja kohteliaasti luottaen vastapuolen ymmärrykseen mutta joutunut kuitenkin lopulta tiukentamaan omaa linjaa ettei tule tallotuksi.

Sitten toisiin, mukavampiin juttuihin
1683211.jpg
kisut ulkoilevat nyt tarhassa päivittäin, vaan tämä ei mene enää edes ikkunalaudalle vaan makoilee tuossa ikkunalla seuraten toisten touhuja tarhassa

1683300.jpg
tämä tyttö se päätti tänään viimenkin, että on aika mennä tarhaan. Siellä se on viettänytkin suurimman osan päivästä ja nauttinut selvästi olostaan.

1683308.jpg
marjapuskissa on jotain todella kiinnostavaa.....

1683218.jpg
Mustipa se pyydysti tarhasta tänään tämmöisen, pikkuruinen päästäinen pääsi hengestään...

1683248.jpg
....ja puuhka meinasi väenvängällä syödä raadon!
Piti kiireesti siivota saalis pois tarhasta.